Translate this blog

Friday 4 May 2018

Tema 3 - Bibliotekat ne Shqiperine e gjenerates tjeter

Bibliotekat ne Shqiperine e gjenerates tjeter

Historia e bibliotekave ne Shqiperi fillon ne shekullin e 6 me Kodiket e vendosur ne disa kisha e manastire. Por biblioteka e pare e mirefillte u ndertua ne shekullin e 19 ne Shkoder. Me shpalljen e pavaresise, kater biblioteka te tjera u ngriten ne Tirane, Elbasan, Korce dhe Vlore. Dhe mbas luftes se dyte boterore ato u perhapen ne te gjithe vendin.

Mirepo, ndryshimet politike te viteve 90 dhe trazirat qe pasuan, demtuan shume prej tyre, perfshi edhe biblioteken e qytetit te Pogradecit, ‘Mitrush Kuteli’. Kjo biblioteke filloi te kishte konflikte pronesie ne vitin 1994, ndersa ne 97-ten librat e saj perfunduan ne rruge.
Fatmiresisht, ne fillim te viteve 2000, me nje fond te perbashket te Fondacionit OSFA, Bashkise se qytetit dhe Ministrise se Kultures, biblioteka u rikonstruktua dhe u pasjis me kompjutera dhe nje fond te pasur librash.
Mirepo, pak vite me vone ajo u fut serish ne rrugen e degradimit, dhe aktualisht eshte ne kushte te mjerueshme. Uji pikon nga te gjitha anet, ngrohje nuk ka, librat jane te lagur dhe te demtuar, dhe nuk ka kompjutera apo internet.
Madje, duke qene se keto 8 vitet e fundit nuk eshte blere asnje titull i ri, teksa librat ekzistues jane demtuar prej ujit, fondi i librave te kesaj biblioteke eshte zvogeluar jashtezakonisht shume, duke bere qe edhe pse jemi ne vitin 2018en, ajo te kete me pak libra se bibliotekat e 3 shekujve me pare.

Po pse eshte katandisur biblioteka ne kete gjendje?

Ka tre vende ku mund te kerkojme pergjegjesine dhe zgjidhjen e mundshme.
Si fillim, biblioteka eshte ne varesi te Bashkise se Pogradecit. Keshtuqe bashkia eshte direkt pergjegjese qe e ka lene ne kete gjendje.  
Ka disa vite qe kerkohet nje fond prej 2 milion lekesh per te riparuar tarracen e bibliotekes, por Bashkia ka deklaruar se nuk ka fonde. Sigurisht, per nje bashki me nje buxhet modest, edhe 2 milion Leke jane nje shume e konsiderueshme.
Mirepo ne te njejten kohe kur Bashkia deklaronte se nuk kishte 2 milion leke per biblioteken e qytetit, ajo shpenzonte 2.5 milion per nje statuje, apo 1 milion per pritje percjellje politikanesh nga Tirana. Gjithashtu kjo bashki me nje buxhet modest mund te kishte kursyer disa shpenzime si telefoni I kryetarit (300’000), udhetime gjysme-turistike ne Athine (300’000) apo parkim autobuzesh qe nuk punojne (130’000). Para keto qe mund te ishin perdorur per biblioteken, nese ajo te kishte qene e rendesishme per bashkine.
Lajmi i mire eshte se kohet e fundit bashkia ka parashikuar nje buxhet per restaurimin e qendres kulturore ku ndohet edhe biblioteka. Por skepticizmi eshte I larte, pasi edhe ne te shkuaren bashkia ka parashikuar fonde per kete qellim, por restaurimi nuk ka ndodhur.

Se dyti, problemi qendron tek menyra se si jane konceptuar bibliotekat publike ne Shqiperi, dhe ketu nje pergjegjesi e ka edhe Ministria e Kultures.
Prej vitesh bibliotekat e qyteteve jane trajtuar pak a shume si magazine gazetash dhe librash artistik, duke u pare si vende engledisjeje per ata qe nuk kane shume pune. Nuk eshte cudi pastaj qe bibliotekat trajtohen si barre per shtetin.
E verteta eshte se ne Evrope bibliotekat trajtohen si qendra te rendesishme per zhvillimin kulturor, social dhe ekonomik te komunitetit.
Padyshim qe ato jane separi vende ku te rinjte aksesojne libra shkencor teper te kushtueshem per tu blere. Por bibliotekat gjithashtu ofrojne ambiente studimi dhe pune per student dhe profesionistet e rinj. Ato gjithashtu sherbejne edhe si ambiente sociale per te rinjte, te cilet formojne klube letrare.
Prandaj, ne kohen kur pjesa me e madhe e sherbimeve publike ofrohen online, biblioteka mund te jete nje qender e mirefillte sherbimesh per komunitetin. Duke perfshire aplikime per studime, aplikime pune, marrje dokumentesh zyrtare, apo edhe mesimin e nje gjuhe te huaj.
Ky rikonceptim i rolit te bibliotekes mund te siguroje burime alternative nga njera ane, por mund te rrise edhe rendesine e saj ne syte e komunitetit.

Dhe ketu vijme tek problemi i trete, qe eshte ndergjegjesimi I komunitetit per rendesine e bibliotekes.
Bibliotekat e para nuk u ndertuan nga shteti, por nga donacione private. Keshtu ne vitin 1929 nje shtetase angleze ndertoi biblioteken e pare per te rinjte e Tiranes (Canova). Ne 30en tregtari Turtulli e ndertoi biblioteken ne Korce, ndersa Baholli ne Elbasan. Po keshtu edhe familja Harxhi ndertoi biblioteken e pare te Vlores. 
Nderkohe sot, 90 bizneset e medha, dhe 1200 biznesmenet e tjere te Pogradecit, mund te kene me shume para sec kishin tregtaret e para 100 viteve, por ata nuk dhurojne me per biblioteken e qytetit, nderkohe qe nuk ngurojne te dhurojne per partite politike.
Nga ana tjeter, bashkia ka treguar se reagon shpejt ne raste kur ka presion publik, sic ishte psh riparimi I taraces se nje partie politike opozitare. Cka na ben te besojme se nese komuniteti do te ishte me I shqetesuar per gjendjen e bibliotekes, bashkia do te kishte reaguar me shpejt per kete ceshtje.
Sigurisht qe nje situate e tille, ku libri dhe bibliotekat vlejne me pak sot se nje qind vjet me pare, vjen edhe si pasoje e ndryshimit qe ka pesuar shoqeria Shqiptare dekadat e fundit, perfshi ketu (nder te tjera) venien e parase ne bosht te jetes shoqerore nga njera ane, dhe klimes se pasigurise ne anen tjeter.
Rrjedhimisht, shume gjera, perfshi edhe biblioteken, sot jo vetem maten me metrin e perfitimeve ekonomike, por keto perfitime duhet te jene te shpejta. Keshtuqe edhe pse leximi sjell zhvillim ekonomik, sidomos ne kohen e ekonomise se dijes, ai prap shihet si humbje kohe perpara nevojave urgjente, apo mundesive per te bere para sot, pavaresisht kostove qe mund te paguajme neser.

Cfare rekomandojme

1.       Te rinjte e qytetit, ne bashkepunim me median, te ushtrojne presion mbi Bashkine qe buxheti I parashikuar sefundmi per biblioteken te perdoret per ta kthyer biblioteken ne nje qender multi funksionale.
2.       Stafi drejtues I Bibliotekes te shfrytezoje hapesiren qe I jep ligji per te siguruar fonde alternative permes ofrimin te sherbimeve shtese ne biblioteke.
3.       Bashkia te kerkoje zbatimin e ligjit qe I ngarkon shtepite botuese te depozitojne nje kopje nga librat e tyre ne biblioteken e qytetit. 

7 comments:

  1. Nëse jeni zhgënjyer nga magjistarët dhe shëruesit e tjerë, të cilët nuk kanë arritur të japin rezultatet që dëshironi. Jini të qetë këtë herë me magjistarin më të fuqishëm dhe të talentuar shpirtërisht që mund të hasni ndonjëherë.
    Kontaktoni me të nëse e dini që përballeni me këtë fat më poshtë
    Email: wightmagicmaster@gmail.com
    WhatsApp: +17168691327

    (1) A ju pëlqen ish-i juaj?
    (2) A keni gjithmonë ëndrra të këqija?
    (3) Dëshironi të promovoheni në vendin tuaj të punës?
    (4) A doni që gra / burra të vrapojnë pas jush?
    (5) Dëshironi një fëmijë tuajin?
    (6) Dëshironi të jeni të pasur?
    (7) A doni që burri / gruaja juaj të jetë e juaja përgjithmonë?
    (8) doni të rrisni madhësinë e karit tuaj? / Zgjas gjatë kur keni marrëdhënie seksuale?
    (9) Dëshironi të rikuperoni paratë tuaja të humbura?
    (10) A doni të ndaloni divorcin tuaj?
    (11) A doni një divorc?
    (12) A doni që çdo dëshirë e juaj të plotësohet nga dikush?
    (13) magji krijon nevojën e një fëmije shtatzënë?
    (14) A doni të ndaloni martesën ose lidhjen tuaj ose të prisheni.
    (15) A e keni të vështirë të fitoni një çështje në gjykatë?
    (16) A doni të martoheni me partnerin tuaj sa më shpejt të jetë e mundur?
    Përsëri, adresa ime e-mail është: wightmagicmaster@gmail.com
    WhatsApp: +17168691327

    Kontaktoni atë menjëherë për të gjitha problemet tuaja dhe zgjidhni situatën brenda disa ditësh.

    ReplyDelete
  2. Përshëndetje shikuesit e mi të respektuar, emri im janë JESSICA JENKINS dhe jam nga (FLORIDA, SHTETET E BASHKUARA) Jam shumë i lumtur të ndaj këtë dëshmi të mahnitshme, u lëndova dhe u thye në zemër kur burri im më la me fëmijën tonë, u hutova dhe nuk dija çfarë të bëja, e doja aq shumë, u përpoqa ta ktheja përsëri, por e gjithë përpjekja ime ishte e kotë, në një ditë besnike ia shpjegova problemin tim shoqes sime dhe ajo më tha për një gjë të madhe magjistari i dashurisë i quajtur "LORD ALAGHODARO" i cili gjithashtu e bën atë shtatzënë kur ajo ishte në kërkim të një fëmije, nuk kam besuar kurrë në magji, por jam përpjekur të shoh nëse gjërat do të përmirësohen, kontaktova me Zotin ALAGHODARO përmes kontaktit shoqja ime më dha, pas disa orësh magjistari m'u përgjigj, ai më tha të qëndroja dhe më dha disa udhëzime se çfarë të bëja dhe bëra saktësisht siç më thanë, për habinë time më të madhe, burri im që nuk më ka thirrur për një shume 3 vjec, me telefonoi dhe filloj te kerkoje falje per te gjitha gabimet qe me beri dhe m'u lut m se ai dëshiron të kthehet në shtëpi me mua dhe fëmijët, tani ai më donte më shumë se kurrë më parë, shikuesit e mi të respektuar vëllezër dhe motra nëse po kaloni çdo lloj problemi kontaktoni me të dhe ju jap 100% garanci se do ta zgjidhë problemet tuaja. këto janë kontaktet e tij: Whatsapp : +1 424-571-9773 ose email :alaghodaroh@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Unë po e ndaj këtë dëshmi për partnerët që vuajnë në marrëdhëniet e tyre sepse ka një zgjidhje të qëndrueshme.

    Burri im më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër për 3 vjet. U përpoqa të jem e fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda t'i kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën. Isha i lënduar dhe i hutuar. Unë kisha nevojë për një ndihmë, kështu që bëra një kërkim në internet dhe hasa në një faqe ku pashë që Dr Ellen, një magjistare, mund të ndihmojë të kthehen të dashuruarit. E kontaktova dhe ajo bëri një lutje dhe magji të veçanta për mua. Për çudinë time, pas 2 ditësh, burri im u kthye në shtëpi. Kështu u ribashkuam përsëri dhe kishte shumë dashuri, gëzim dhe paqe në familje.

    Ju gjithashtu mund të kontaktoni Dr Ellen, një magjistare e fuqishme për zgjidhje në kontaktin e saj ellenspellcaster@gmail.com Ju gjithashtu mund të Whatsapp +2349074881619

    ReplyDelete
  4. Përshëndetje miq Unë jam këtu për të dëshmuar për mrekullinë që sapo më ndodhi më 14 janar 2022, emri im është Patricia Jefferson, unë jam nga Bogota Kolumbia dhe burri im është nga SHBA. Burri im më la mua dhe djalin tim 4 vjeç për një grua tjetër, isha aq i frustruar sa bëra gjithçka që ishte e mundur për ta bërë atë të kthehej, por pa dobi, u mashtrova disa herë, por nuk u dorëzova, derisa takova High Prift Harmony dhe gjithçka ndryshoi. Me ndihmën e mësueses, burri im është kthyer me mua dhe jemi të lumtur dhe jetojmë së bashku si një. Dua të të falënderoj Mësuesin Harmony dhe do të vazhdoj të dëshmoj fuqinë tënde. Kontakto me të në email: priestharmony1@gmail.com. Whatsapp: +2349011460555. Mos hezitoni ta kontaktoni, ai do t'ju ndihmojë të gjeni një zgjidhje për problemin tuaj

    ReplyDelete
  5. Për pak më vrau vjehrra, më hodhi shumë herë nga shtëpia, burri im gjithmonë donte që unë të firmosja një spec divorci, gjithçka sepse nuk mund të mbetesha shtatzënë, derisa takova doktorin DAWN ACUNA, këtë doktor Ajo më premtoi se do të më ndihmonte pasi ia shpjegova situatën time dhe tani dua të falënderoj doktoreshën Dawn tani që iu qëndroi fjalëve të saj. Tani për tani vjehrra ime dhe burri im më duan shumë. Unë jam shtatzënë, falë Dr. Dawn acuna, kontaktoni atë nëse keni ndonjë vështirësi ose situatë të keqe tani.
    *Nëse doni të ndryshoni vjehrrën.
    *Nëse dëshironi të mbeteni shtatzënë.
    *Nëse doni të ktheni të dashurin tuaj.
    *Nëse dëshironi që drejtshkrimi të jetë aktiv.
    Dhe etj.
    Shkruani asaj në Whatsapp: ,{ +2348032246310 }

    ReplyDelete
  6. Magji e fortë dhe e fuqishme dashurie për të fituar përsëri ish tuaj. - Në rregull. Kam vendosur që unë do të kaloj gjithë ditën në internet vetëm për të siguruar që shumë njerëz mund të lexojnë këtë dëshmi të mija për Dr Ellen i cili është një magji e fuqishme magji nga Afrika, pasi u braktis nga i dashuri im unë isha aq i vetmuar atë ditë që unë vendosa të shkoj nëpër rrjetë për disa këshilla marrëdhëniesh, kurrë nuk e dija se kjo ishte harta e rrugës që do të siguronte kthimin e të dashurit tim. Pas leximit shumë sugjerime se si për të rivendosur marrëdhënien time në një mënyrë më të mirë, kam gjetur se Dr Ellen ka shumë rekomandime se të tjerët, kështu që me këtë unë kisha vendosur që Dr Ellen ishte personi i duhur për punën, dhe kam kontaktuar Dr Ellen përmes detajeve të tij kam parë në internet unë jam i kënaqur që zgjodha të punoj me Dr Ellen sepse puna e tij ishte 100% e përsosur dhe magjia solli të dashurin tim përsëri tek unë me lehtësim të shpejtë. Ju gjithashtu mund të kontaktoni atë për ndihmë tani email: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp: +2348155926512

    ReplyDelete
  7. Jeni i dashuruar 💕 me dikë dhe ai/ajo nuk ia kthen gjestin, i frustruar për shkak të një ndarjeje 💔 atëherë mund ta përdorni këtë për të tërhequr atë të dashuruar në jetën tuaj. Rikthen ish-in tuaj dhe ndihmon në zgjidhjen e martesave të prishura. Mjetet juridike të infertilitetit dhe infeksionit. Jeta është shumë e shkurtër për të qenë të pakënaqur. Mendoni për këtë. Ju meritoni lumturinë dhe dashurinë maksimale.
    Shënim: kjo është krejtësisht e padëmshme dhe nuk ka efekte anësore.
    kjo eshte zgjidhja
    👇👇👇
    WhatsApp +2349046229159

    ReplyDelete