Translate this blog

Friday 4 May 2018

Tema 4 - Ku shkojne parate e ngrohjes se shkollave?

Pogradeci ka me pak se 70 mije banore, 20% e te cileve jetojne nen minimumin jetik. Ne kete qytet ka 5 shkolla fillore, 3 shkolla te mesme dhe 5 kopshte publike.
Nga pikepamja gjeografike, Pogradeci ndodhet ne JugLindje te Shqiperise, dhe ka klime tipike kontinentale, me nje temperature vjetore mesatare 12 grade celcius, dhe nje dimer te ashper.
Gjate dimrit te fundit, kur temperatura shkoi minus 10 grade, nxenesve te shkollave publike, ndryshe nga shoket e tyre ne shkolla private, iu desh te perballen vete me te ftohtin, pasi shume shkolla nuk kane sistem ngrohjeje.
Pervec tortures te patolerueshme, I ftohti ne klase ndikon edhe ne performancen akademike te nxenesve, duke krijuar pasoja afatgjate per ta.

Per te zgjidhur kete ceshtje, nxenesve iu kerkohet te sjellin dru qe t’I djegin ne sobat e klases. Duke e lene menjane per nje cast ceshtjen e kthimit ne nxenesve ne druvare, duam te theksojme se djegia e druve ne klase eshte nje aventure e rrezikshme.
Nje gje e tille eshte e paimagjinueshme ne vendet e zhvilluara, jo vetem per shkak te rrezikut te renies se zjarrit, por edhe prej pasojave te tymit ne shendetin e nxenesve. Studime te ndryshme kane evidentuar se tymi I druve permban kimikate te rrezikshme, te cilat ne planin afatgjate shkaktojne kancer. Nderkohe ne planin afatshkurter keto toksina e veshtiresojne perqendrimin e nxenesit ne mesim, pasi shkaktojne djegie sysh, dhimbje koke, veshtiresi ne frymemarrje dhe pergjumje.

Shtrohet pyetja perse eshte kjo situate ne shkollat e Pogradecit?  
Ngrohja e shkollave eshte pergjegjesi direkte e bashkise. Por, ashtu si edhe ne qytete te tjera te Shqiperise, pergjigja e shkurter per mungesen e ngrohjes ne shkollat publike eshte mungesa e fondeve.
Nderkohe qe mungesa e fondeve eshte nje shqetesim real, nuk duhet harruar se me shume fonde jo domosdoshmerisht e zgjidhin situaten, nese politikat jane te gabuara apo politikanet e korruptuar. Ne kete rast me shume fonde do te thote me shume para te shperdoruara apo te vjedhura.  
Keshtuqe, pervec mungeses se fondeve, situata ne shkollat e Pogradecit eshte shkaktuar edhe nga faktoret e meposhtem.  

Si fillim eshte modeli I qeverisjes si zjarrfikes.   
Ne vitin 2015 Kryeministri Rama, duke prezantuar nje studim nderkombetar per shkollat e gjelberta, premtoi se shkollat do te ndertoheshin me standardet e energjise eficente. Cka do te thote se cdo shkolle ne Shqiperi do te kete nje izolim te mire termik dhe ne to do te instalohen sisteme ngrohje eficente qe perdorin burime si dielli, era dhe uji.
Mirepo premtime te tilla per investime afatgjate, ne politiken Shqiptare mbeten vetem premtime. Dhe kjo vlen si ne nivel kombetar ashtu edhe ne nivel lokal.
Keshtu, pavaresisht se cfare premtohet, shkollat e Pogradecit, edhe kur jane restauruar, nderhyrjet jane perqendruar kryesisht ne riparimin e fasades, bojra dhe zbukurime.
Kjo lloj preference ndaj nderhyrjeve siperfaqesore eshte tipike per politikanet shqiptar, te cilet sillen si zjarrfikes, duke menaxhuar urgjencat e momentit e duke u perpjekur te mbijetojne nga mandati ne mandat. Keshtu, nje kryetar bashkie qe synon te rizgjidhet, do te preferonte te lyente sa me shume shkolla, pasi keshtu puna e tij do te ishte e dukshme dhe e prekshme nga nje komunitet me I madh votuesish.
Nderkohe investime thelbesore si ndertimi I sistemeve te energjise eficente, pervec parave kerkojne kohe per tu ndertuar dhe e japin efektin ne nje kohe me te gjate, duke bere qe me shume mundesi perfitimet politike t’I marre kryetari I ardhshem.
Per ta ilustruar kete mendesi, mjafton te shohesh se Bashkia e Pogradecit eshte ne ngerc pasi ka trasheguar nje borxh 20fishin e buxhetit vjetor. Kjo pasi kryetaret e meparshem ne vend qe te benin investime, kane shpenzuar pertej mundesive te buxhetit duke u perpjekur te kenaqin momentalisht elektoratin e tyre, pa menduar per zhvillimin afatgjate te qytetit.
Nderkohe qe institucionet, te cilat jetojne me gjate se politikanet, jane teper te dobta per te frenuar preferencat dhe interesat e kryetarit. Duke e lene qytetin ne meshiren e politikaneve.

Se dyti, drejtuesit e korruptuar mund te perfitojne nga nje situate e tille.
Ne vitin 2017 bashkia e Pogradecit prokuroi rreth 100 mije $ lende djegese per ngrohjen e shkollave te qytetit. Nga nje llogari e thjeshte I bie qe gjate muajve te dimrit cdo shkolle e Pogradecit shpenzon 7000$ per tu ngrohur. Mirepo, megjithese nje shume e tille mjafton per te ngrohur shkollat ne Britani, ne Pogradec nxenesit raportojne se kaldaja ndizet vetem dy ore ne dite. Pa harruar ketu qe nje pjese e nxenesve kontribojne duke sjellur dru nga Shtepia.  
E nderkohe qe Bashkia nuk kishte para mjaftueshem per te ngrohur shkollat, nje tender i saj ofronte 60 mije $ vetem per procesin e prerjes se druve, duke I ofruar private pemet dhe transportin. Nje shpenzim I ekzagjeruar ky, po te mendosh se me keto fonde bashkia mund te kishte blere vete 10 sharra elektrike, dhe me parate e kursyera te blinte 2000 meter kub dru shtese per shkollat.  
Mirepo, nuk perjashtohet mundesia qe nje situate e tille te jete e nxitur jo aq nga llogarite e gabuara se sa nga  qellimi per te abuzuar me fondet publike. Nese ky eshte qellimi, atehere ngrohja me dru ofron nje avantazh per abuzuesit, pasi eshte veshtire te vertetohet ne retrospektive se sa dru jane prere apo djegur. Duke e bere keshtu me te lehte abuzimin ne kete skeme, se sa ne rastet alternative si ngrohja me energji elektrike, e cila kontrollohet permes matesave.
Nuk duhet harruar se nje skeme e shkujdesur, ku raportoheshin punime fiktive neper shkolla, te cilat ishin lehtesisht te verifikueshme, u zbulua para disa vitesh nga KLSH, duke cuar per ndjekje penale drejtuesit e meparshem te bashkise.
Pra, ngrohja me dru mund te mos jete skema me e shendetshme per femijet, dhe madje mund te mos jete as efektive per t’I ngrohur ata gjate dimrit, por disa funksionare mund ta preferojne nga kjo skeme, pikerisht sepse krijon hapesira per abuzim me fondet publike pa lene gjurme.


Se treti, komuniteti i prinderve eshte shume I dobet per te ngritur zerin.  
Ne kete histori fitojne te gjithe pervec nxenesve dhe prinderve te tyre. Keshtuqe lind natyrshem pyetja, po ata perse nuk ndihen?
Sigurisht qe asnje prind nuk do te donte ta linte femijen ne kushte te tilla, por prinderit ne Shqiperi jane te paorganizuar neper Shoqata apo forume. Nderkohe qe probleme si ngrohja, jane ceshtje qe kerkojne reagim te koordinuar dhe nuk mund te zgjidhen nga nje prind i vetem.
Gjithashtu, nje studim I para dy viteve evidentonte se nxenesit dhe prinderit kane frike te ankohen per problemet e shkolles, pasi I druhen hakmarrjes nga mesuesit dhe Drejtori I shkolles. Per pasoje ata preferojne me mire te cojne dru ne shkolle, se sa te pyesin se ku shkojne parate e ngrohjes.
Nga ana tjeter, mos zbatimi I ligjit te ri te arsimit parauniversitar, I ka lene prinderit teper te pafuqishem ne administrimin e shkolles. Nese prinderit do te ishin pjese aktive e bordit te shkolles (sic e kerkon ligji), ata mund te ushtronin kontroll dhe presion mbi bashkine qe nuk permbush detyrat e saj.
Por ne kushtet ku jemi bashkia ka perballe vetem drejtorin e shkolles, zyra e te cilit eshte e ngrohte ne ditet e ftohta te dimrit.

Cila eshte zgjidhja:

·       Se pari, prinderit te shfrytezojne bordin e shkolles dhe keshillat e prinderve per tu organizuar dhe per te kerkuar llogari se ku shkojne fondet per ngrohjen. Ata duhet te kuptojne se kjo gjendje po demton shendetin dhe zhvillimin e femijeve. Dhe nese ata te paret nuk ngrihen per te mbrojtur femijet e tyre, kush tjeter do ta beje?  
·       Gjithashtu, cdo vit prinderit japin kontribute ne shkolle per ceshtje si perdet, lyerja e klases apo dhurata per mesuesit. Do te ishte mire qe keto para te mblidhen ne krijimin e nje fondi per te investuar ne izolimin termik te klasave, duke I bere ato te ngroha ne dimer dhe te fresketa ne vere.

·       Se fundmi, mendojme se kryetari i bashkise duhet te krijoje nje model te ri politik, duke ndermarre investime afatgjata e duke ndertuar sisteme eficente ngrohjeje te shkollave. Heqja dore nga politika siperfaqesore e lyerjes se shkolles dhe nga praktika e rrezikshme e djegies se druve ne klase, nese I shpjegohen publikut, kane potencialin te jene shume me te sukseshme politikisht se sa politikat aktuale.

Publikime

Media:

Studime
https://www.epa.gov/burnwise/wood-smoke-and-your-health

https://journal.chestnet.org/article/S0012-3692(16)57011-1/fulltext
https://www.epa.gov/burnwise/wood-smoke-and-your-health

4 comments:

  1. Nëse jeni zhgënjyer nga magjistarët dhe shëruesit e tjerë, të cilët nuk kanë arritur të japin rezultatet që dëshironi. Jini të qetë këtë herë me magjistarin më të fuqishëm dhe të talentuar shpirtërisht që mund të hasni ndonjëherë.
    Kontaktoni me të nëse e dini që përballeni me këtë fat më poshtë
    Email: wightmagicmaster@gmail.com
    WhatsApp: +17168691327

    (1) A ju pëlqen ish-i juaj?
    (2) A keni gjithmonë ëndrra të këqija?
    (3) Dëshironi të promovoheni në vendin tuaj të punës?
    (4) A doni që gra / burra të vrapojnë pas jush?
    (5) Dëshironi një fëmijë tuajin?
    (6) Dëshironi të jeni të pasur?
    (7) A doni që burri / gruaja juaj të jetë e juaja përgjithmonë?
    (8) doni të rrisni madhësinë e karit tuaj? / Zgjas gjatë kur keni marrëdhënie seksuale?
    (9) Dëshironi të rikuperoni paratë tuaja të humbura?
    (10) A doni të ndaloni divorcin tuaj?
    (11) A doni një divorc?
    (12) A doni që çdo dëshirë e juaj të plotësohet nga dikush?
    (13) magji krijon nevojën e një fëmije shtatzënë?
    (14) A doni të ndaloni martesën ose lidhjen tuaj ose të prisheni.
    (15) A e keni të vështirë të fitoni një çështje në gjykatë?
    (16) A doni të martoheni me partnerin tuaj sa më shpejt të jetë e mundur?
    Përsëri, adresa ime e-mail është: wightmagicmaster@gmail.com
    WhatsApp: +17168691327

    Kontaktoni atë menjëherë për të gjitha problemet tuaja dhe zgjidhni situatën brenda disa ditësh.

    ReplyDelete
  2. Përshëndetje shikuesit e mi të respektuar, emri im janë JESSICA JENKINS dhe jam nga (FLORIDA, SHTETET E BASHKUARA) Jam shumë i lumtur të ndaj këtë dëshmi të mahnitshme, u lëndova dhe u thye në zemër kur burri im më la me fëmijën tonë, u hutova dhe nuk dija çfarë të bëja, e doja aq shumë, u përpoqa ta ktheja përsëri, por e gjithë përpjekja ime ishte e kotë, në një ditë besnike ia shpjegova problemin tim shoqes sime dhe ajo më tha për një gjë të madhe magjistari i dashurisë i quajtur "LORD ALAGHODARO" i cili gjithashtu e bën atë shtatzënë kur ajo ishte në kërkim të një fëmije, nuk kam besuar kurrë në magji, por jam përpjekur të shoh nëse gjërat do të përmirësohen, kontaktova me Zotin ALAGHODARO përmes kontaktit shoqja ime më dha, pas disa orësh magjistari m'u përgjigj, ai më tha të qëndroja dhe më dha disa udhëzime se çfarë të bëja dhe bëra saktësisht siç më thanë, për habinë time më të madhe, burri im që nuk më ka thirrur për një shume 3 vjec, me telefonoi dhe filloj te kerkoje falje per te gjitha gabimet qe me beri dhe m'u lut m se ai dëshiron të kthehet në shtëpi me mua dhe fëmijët, tani ai më donte më shumë se kurrë më parë, shikuesit e mi të respektuar vëllezër dhe motra nëse po kaloni çdo lloj problemi kontaktoni me të dhe ju jap 100% garanci se do ta zgjidhë problemet tuaja. këto janë kontaktet e tij: Whatsapp : +1 424-571-9773 ose email :alaghodaroh@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Përshëndetje miq Unë jam këtu për të dëshmuar për mrekullinë që sapo më ndodhi më 14 janar 2022, emri im është Patricia Jefferson, unë jam nga Bogota Kolumbia dhe burri im është nga SHBA. Burri im më la mua dhe djalin tim 4 vjeç për një grua tjetër, isha aq i frustruar sa bëra gjithçka që ishte e mundur për ta bërë atë të kthehej, por pa dobi, u mashtrova disa herë, por nuk u dorëzova, derisa takova High Prift Harmony dhe gjithçka ndryshoi. Me ndihmën e mësueses, burri im është kthyer me mua dhe jemi të lumtur dhe jetojmë së bashku si një. Dua të të falënderoj Mësuesin Harmony dhe do të vazhdoj të dëshmoj fuqinë tënde. Kontakto me të në email: priestharmony1@gmail.com. Whatsapp: +2349011460555. Mos hezitoni ta kontaktoni, ai do t'ju ndihmojë të gjeni një zgjidhje për problemin tuaj

    ReplyDelete
  4. Magji e fortë dhe e fuqishme dashurie për të fituar përsëri ish tuaj. - Në rregull. Kam vendosur që unë do të kaloj gjithë ditën në internet vetëm për të siguruar që shumë njerëz mund të lexojnë këtë dëshmi të mija për Dr Ellen i cili është një magji e fuqishme magji nga Afrika, pasi u braktis nga i dashuri im unë isha aq i vetmuar atë ditë që unë vendosa të shkoj nëpër rrjetë për disa këshilla marrëdhëniesh, kurrë nuk e dija se kjo ishte harta e rrugës që do të siguronte kthimin e të dashurit tim. Pas leximit shumë sugjerime se si për të rivendosur marrëdhënien time në një mënyrë më të mirë, kam gjetur se Dr Ellen ka shumë rekomandime se të tjerët, kështu që me këtë unë kisha vendosur që Dr Ellen ishte personi i duhur për punën, dhe kam kontaktuar Dr Ellen përmes detajeve të tij kam parë në internet unë jam i kënaqur që zgjodha të punoj me Dr Ellen sepse puna e tij ishte 100% e përsosur dhe magjia solli të dashurin tim përsëri tek unë me lehtësim të shpejtë. Ju gjithashtu mund të kontaktoni atë për ndihmë tani email: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp: +2348155926512

    ReplyDelete