Translate this blog

Saturday 14 August 2010

Demokratizimi dhe decentralizimi ne arsim, nje e mire publike

Status Quo
Kur isha në fillore (e deri në fund të shkollës së mesme) drejtori i shkollës ishte “edhe ligj edhe maliq”. Vullneti i tij ishte ligj dhe ligji sigurisht që zbatohej ose nuk zbatohej në varësi të vullnetit të tij.Në atë kohë, duke mos njohur një realitet të dytë, mendoja se kështu ishte e thënë, se kështu (si të thuash) e kish shkruar Perëndia. Ndodhte shpesh që të xhindosesha me Perëndinë dhe përgjithësisht kam patur vlerësim shumë të ulët për aftësitë e tij organizative.

Me kalimin e viteve fillova të kuptoj se ka edhe realitete të tjera të administrimit të shkollës gjetkë në Perëndim të cilat jo se janë bekuar nga ekzistenca e ndonjë perëndie më zemërpulë, por se kanë një administrim më të mirë dhe një qeverisje më demokratike. E meqë ra fjala tek qeverisja, më pëlqen që mes termave administrim dhe qeverisje, përsa i përket shkollës, të zgjedh këtë të dytin, sepse sendet administrohen, ndërsa njerëzit qeverisen (dhe do të më pëlqente që njerëzit të trajtohen si njerëz). Fatkeqësisht nuk ndodh rrallë që të ndeshësh mendësi administruese në shkollat tona. E nga ana tjetër sistemi i centralizuar i vendimmarrjes së arsimit është gjithashtu (në mos një problem) një burim problemi. Në një kohë që arsimi ynë duhet të shkojë drejt një sistemi të decentralizuar dhe të një qeverisjeje demokratike të shkollës, të dyja këto çështje kanë marrë zgjidhje…por kjo vetëm në letër. Strategjia e arsimit parauniversitar është një dokument bashkëkohor dhe i mbështetur në ekspertizë të kualifikuar , por ndryshe nga një poster që mund të ngjitet kollaj mbi një shtyllë apo mur, ky dokument merr vlerë kur fryma e tij bëhet pjesë e realitetit arsimor.
Nuk mund ta mohoj se eksperienca ime me këtë dokument, i përngjan eksperiencës së fëmijës me përrallat. Kur i lexon nëpër libra me ilustrime shumëngjyrëshe duken mrekullisht të bukura dhe frymëzuese, ndërsa vuajtja nis sapo përballesh me realitetin, i cili është “ku e ku” larg asaj që (për)shkruhet në letër.Në strategji përshembull parashikohen Bordet e shkollave, të përbëra nga prindër, nxënës, përfaqësues të pushtetit vendor dhe mësues, të cilët duhet të marrin përsipër (gradualisht) administrimin e shkollës, madje deri edhe përzgjedhjen e drejtorit . Por në realitet ato shkolla që kanë një bord janë me fat, dhe madje edhe në këto shkolla qëllon tek tuk ndonjë prind egocentrik që do të marrë më tepër nga sa i takon, e kështu lind konflikti i cili nuk të çon kurrkund. Nga ana tjetër, disa drejtorë më të rregjur me këto gjëra (dhe drejtorë të rregjur gjen kudo) e zgjedhin vetë bordin, duke nisur nga prindërit e “preferuar” dhe mbi të gjitha duke e përdorur zgjedhjen në bord si një nder dykahësh, që duhet kthyer në kohën e duhur. Për të mos folur këtu për problemet e qeverisjes (së presupozuar) demokratike të shkollave, gjë e cila kërkon një libër më vete, mbase dhe dy…
Qvo Vadis?
Për këdo që ka në kokë pyetjen fillestare: përse na duhet decentralizimi dhe qeverisja demokratike e shkollave? Unë do t’i rrjeshtoja disa arsye , por le t’i marrim ato me rradhë.
Në radhë të parë decentralizimi (dhe për pasojë funksionimi i bordeve të shkollave) do të rrisin përgjegjësisë në administrimin e shkollës, duke reduktuar abuzimin dhe korrupsionin. Aktualisht vendimmarrja është e centralizuar tek një njeri i vetëm, në rastin tonë drejtori i shkollës i cili përballet pashmangshmërisht me një shkallë të lartë presioni. Një situatë e tillë rrit mundësinë e abuzimit dhe korrupsionit. Psh nëse një mësues është i përkëdheluri i drejtorit atij nuk i hyn asnjë gjemb në këmbë sido që të veprojë në shkollë. E kundërta ndodh me një mësues i cili nuk zbaton vullnetin e drejtorit. Le të supozojmë se në një shkollë vullneti i drejtorit të shkollës bie në kundërshtim me ligjin, cilin do të ndiqnin mësuesit: Drejtorin apo ligjin? Në situatën aktuale ka më shumë gjasë që mësuesit (jo vetëm për shkak se nuk e njohin ligjin) të ndjekin urdhrin e drejtorit duke mbrojtur abuzimin dhe korrupsionin, e madje edhe duke u bërë pjesë e tij. Nëse vendimmarrja do t’i kalojë një organi kolegjial, në rastin tonë Bordit të shkollës nuk mund të themi se abuzimi do të zhdukej krejtësisht por jam i bindur se të paktën do të reduktohej ndjeshëm. E para sepse është më e vështirë që abuzimi të jetë vullnet i një grupi të madh njerëzish dhe e dyta, duke qenë se bordet përbëhen edhe nga prindër, është e vështirë që ata të bëhen mbrojtës të një abuzimi koston e të cilit do ta paguajnë vetë ata dhe fëmijët e tyre.
Një element gjithashtu i rëndësishëm i decentralizimit të pushtetit është reduktimi i mundësisë për përdorim politik të shkollave. Aktualisht me një hierarki vertikale të kryesuar nga ekzekutivi, në këto 20 vite kemi parë shumë raste kur mësues dhe nxënës janë përdorur për qëllime apo shpërblime politike. Një prej arsyeve të kësaj situate është fakti se në një pushtet vertikal ajo që vendoset në qendër (nga nëpunësit politik) është urdhër për vartësin në periferi (në të kundërt ai humbet vendin e punës). Ndërsa decentralizimi i pushtetit do ta minimizonte ndjeshëm këtë dukuri.
Decentralizimi dhe qeverisja demokratike gjithashtu do të rriste konkurencën pozitive mes shkollave. Në kushtet aktuale një prind i pakënaqur nga shkolla e fëmijës së tij, shumë shumë mund ta dërgojë atë në një shkollë “më të mirë”, ndërsa në sistemin për të cilin po advokoj ai mund të ndikojë aktivisht në përmirësimin e shkollës së fëmijës së tij, duke u bërë pjesë e vendimmarrjes.
Dhe e fundit, por jo nga rëndësia, është çështja e vëmendjes. Një strukturë e centralizuar e fokuson vëmendjen tek shkollat më pranë qendrës a thua se fëmijët që jetojnë në periferi nuk kanë të njëjtat nevoja. Në këto rrethana përforcohet prirja që shpërndarja e burimeve financiare dhe njerëzore brenda sektorit të arsimit të ndjekë një formulë qëndërzuese e cila nuk gërsheton siç duhet kriterin e nevojës me atë të meritës gjë që rrezikon seriozisht mundësinë e barabartë për të gjithë qytetarët shqiptar për të përfituar nga një shërbim arsimor cilësor. I tërë ky sistem e bën krejt të pamundur mobilitetin social, duke bërë që fëmijë të lindur në një familje dhe zona të varfëra, të mos i jepet asnjë shans që të ketë një jetë më të mirë. Ky problem mendohet që do tëreduktohej ndjeshëm me decentralizimin e shkollave, pasi prindërit që jetojnë në Vermosh i duan fëmijët e tyre po aq sa prindërit që jetojnë në Tiranë, kështuqë ata nuk do të toleronin një keqadministrim të shkollës së tyre pavarësisht se ku ndodhet ajo. Gjithashtu një zhvillim i tillë do kishte një ndikim shumë të mirë edhe tek nxënësit e tek disiplina shkollore. Megjithëse mund të tingullojë e çuditshme, përvoja dhe studimet kanë treguar se nxënësit ndaj të cilëve kushtohet më tepër vëmendje, bëhen më të përgjegjshëm. Madje shumë më tepër se në rastet kur (në mungesë kohe për t’u marrë me ta) të vetmet mjete bindëse që përdoren janë dhuna dhe presioni.
In loco parentis
Antropologjia jonë popullore na bën që çdo gjë ta presim nga shteti, ashtu si ata fëmijët e vegjël që nuk janë gati të marrin përgjegjësi. Por unë mendoj se është momenti që përveç se të konstatojmë, të angazhohemi për të bërë diçka, të marrim përsipër përgjegjësi. Një prind përshembull mund të angazhohet për t’u bërë pjesë e bordeve të shkollave. Mësuesit dhe nxënësit nga ana tjetër mund të bëjnë shumë më tepër: ata mund të kërkojnë një bord më pranë nevojave të shkollës; të monitorojnë procesin e ngritjes së bordit (përzgjedhjes) si dhe funksionimin e tij; mund të ushtrojnë presion ndaj anëtarëve të bordeve të shkolla për qenë më aktiv. Nxënësit mund dhe duhet të jenë më aktiv në procesin e vendimmarrjes. Ata kanë më shumë mjete dhe mundësi për të denoncuar korrupsionin dhe abuzimin, e kam fjalën këtu për organizatat e tyre dhe për mjetet bashkëkohore të komunikimit. Ndërkohë që pushteti vendor (bashkia apo minibashkia) mund të rrisë bashkëpunimin me bordet e shkollave si dhe të ndihmojë nëpërmjet lobimit për mbështetje financiare nga komuniteti (fonde për shkollën që do të menaxhoheshin nga bordet). Ndërsa drejtuesit e shkollave mund të përpiqen më tepër për demokratizimin e jetës së shkollës së tyre, sepse kjo nuk është vetëm në të mirë të komunitetit, por edhe të suksesit të tyre. Jam i bindur se një qeverisje demokratike e shkollës është mënyra më e mirë për një drejtim të qëndrueshëm e të suksesshëm (sigurisht në një sistem ku suksesi vlerësohet). Pra me pak fjalë: Të gjithë mund të bëjnë diçka, secili atë që i takon.
E duhet mbajtur parasysh se “të njëjtat forca që pengojnë shërimin mund të jenë të njëjtat forca që kanë shkaktuar sëmundjen”, do të thoshte Frojdi, një shekull më parë…

Botuar ne Gazeten Shqip 2010

6 comments:

  1. Çdo problem ka një zgjidhje kur takoni personin e duhur! Mos kini frikë se ka një magjistar të shkëlqyeshëm dhe zgjidhës shpirtëror të problemeve që është në gjendje t'i japë fund problemit tuaj. Dua të vlerësoj DAWNACUNA për rivendosjen e martesës sime me magjinë e saj, Pas 1 viti ndarje me burrin tim, me ndihmën e magjistarit të mrekullueshëm DAWNACUNA burri im u kthye në shtëpi dhe tani ne jemi të lumtur së bashku për mirë, edhe një herë faleminderit për DAWNACUNA ajo gjithashtu shëroi të gjitha llojet e sëmundjeve dhe të tilla si,

    1 SHPALLJA E DASHURIS
    2 FITONI S EX KTHIMIN
    3 FRYTET E GOMS
    4 SHPALLJA E PROMOCIONIT
    5 SHPALLJA E MBROJTJES.
    6 Magjia e BIZNESIT.
    7 SHPALLJA E MIR E PUNS.
    8 HIV AIDS.
    9 STOP MISKARRIMI.
    Drejtshkrimi i LOTERIS dhe RASTI I GJYQSIS Contact Kontaktoni atë për ndihmën tuaj nëpërmjet:
    WHATSAPP: +2348032246310.
    Email: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Ish i dashuri im më la mua dhe vajzën time gjashtë javë më parë pasi kam provuar pothuajse gjithçka për të rivendosur marrëdhënien time, u zhgënjeva. Asgjë nuk po funksiononte për mua. Një javë më vonë ndërsa po shfletoja në Instagramin tim pashë disa dëshmi për DR, agimi që i ndihmonte njerëzit të rindiznin marrëdhënien e tyre dhe të rregullonin shtëpitë e prishura, në fillim isha skeptik, por vendosa ta provoja dhe vendosa kontakt me DR, Dawn për ndihmën e saj, disa ditë duke kontaktuar me të gjithçka ndryshoi automatikisht, trishtimi im u bë Gëzim, buzëqeshja ishte në të gjithë fytyrën time, gjithçka ndodhi shumë shpejt dhe rezultati ishte i përsosur. Unë e përdor këtë medium për të vlerësuar Dr, Dawn, nëse keni ndonjë vështirësi në marrëdhënien tuaj.
    *Nëse doni të mbeteni me barrë.
    *Nëse doni të ribashkoheni me të dashurin tuaj.
    *Nëse keni nevojë për fuqi shpirtërore.
    Dr Dawn Acuna është personi i vetëm që mund t'ju ndihmojë: dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2348032246310

    ReplyDelete
  3. Kthejeni burrin ose të dashurin tuaj nga gruaja tjetër pas divorcit ose ndarjes.. Edhe nëse situata juaj duket e pashpresë.. Sapo e ktheva burrin tim me ndihmën e dashurisë së vërtetë të magjisë, Burri im më la për një grua tjetër, kjo ishte vetëm një viti i martesës sonë. Gjëja më e dhimbshme ishte se isha shtatzënë me fëmijën tonë të parë. Unë doja që ai të kthehej. Bëra të pamundurën për ta rikthyer, por gjithçka ishte e kotë, doja shumë ta ktheja për shkak të dashurisë që kisha për të, e pyeta me gjithçka, i dhashë premtime por ai nuk pranoi. Unë ia shpjegova problemin tim shoqes sime dhe ajo më sugjeroi që më mirë të kontaktoja një magjistar që mund të më ndihmonte ta nxirrja në mendje që ta ktheja, nuk kisha zgjidhje tjetër veçse ta provoja. I dërgova një mesazh magjistarit të quajtur DR Fady dhe ai më siguroi se nuk kishte probleme dhe se gjithçka do të jetë në rregull brenda 24 orëve. Ai magjepsi dhe çuditërisht 24 orë më vonë më thirri im shoq. Isha shumë i befasuar, iu përgjigja telefonatës dhe gjithçka që ai tha ishte se i vinte shumë keq për gjithçka që kishte ndodhur. Ai donte që unë të kthehesha tek ai. Ai gjithashtu tha se më donte shumë. Isha shumë i lumtur dhe shkova tek ai. Kështu filluam të jetojmë sërish të lumtur bashkë. Falë DR fady. Nëse jeni këtu dhe i dashuri juaj ju thotë jo, ose burri juaj u transferua te një grua tjetër, mos qani më, kontaktoni DR Fady për ndihmë tani.. Ja kontakti i tij..WhatsApp ai: +2349039422406, Email: DRfady720@gmail. com.

    ReplyDelete
  4. Unë po e ndaj këtë dëshmi për partnerët që vuajnë në marrëdhëniet e tyre sepse ka një zgjidhje të qëndrueshme.

    Burri im më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër për 3 vjet. U përpoqa të jem e fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda t'i kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën. Isha i lënduar dhe i hutuar. Unë kisha nevojë për një ndihmë, kështu që bëra një kërkim në internet dhe hasa në një faqe ku pashë që Dr Ellen, një magjistare, mund të ndihmojë të kthehen të dashuruarit. E kontaktova dhe ajo bëri një lutje dhe magji të veçanta për mua. Për çudinë time, pas 2 ditësh, burri im u kthye në shtëpi. Kështu u ribashkuam përsëri dhe kishte shumë dashuri, gëzim dhe paqe në familje.

    Ju gjithashtu mund të kontaktoni Dr Ellen, një magjistare e fuqishme për zgjidhje në kontaktin e saj ellenspellcaster@gmail.com Ju gjithashtu mund të Whatsapp +2349074881619

    ReplyDelete
  5. Unë kurrë nuk do të ndalem së ndari këtë dëshmi sepse tani jam një grua plotësisht e lumtur, kam pasur dhimbje për mbi 8 vjet martesë kur nuk munda të mbetesha shtatzënë për burrin tim, pastaj fillova të jem i dëshpëruar për shkak të presionit nga nëna ime. ligj, dhe nje shoqja ime me drejtoi tek Dr. dawn acuna e cila e ndihmoi, une i shpjegova gjithcka Dr. Dawn acuna ne Whatsapp dhe ajo me premtoi se do me ndihmonte, me dha disa instruksione te cilat i bera gjithcka ne menyre perfekte, letren 3 javore ajo me kerkoi te shkoj ne spital per analiza per habi, doktori me tha jam 1 jave shtatzene, por per momentin kam bebin tim te bukur, ajo ndihmoi edhe 3 shoqen time, e gjitha fal Dr dawn acuna, kontakto ne whatsapp nese ke çdo vështirësi ju siguroj një rezultat perfekt,
    *Nëse dëshironi të mbeteni shtatzënë.
    *Nëse doni të bashkoheni me burrin tuaj.
    *Nëse doni të ktheni të dashurin tuaj.
    *Nëse doni të tërheqni një dashnor të ri.
    *Nëse keni nevojë për fuqi shpirtërore.
    *Nëse dëshironi të qëndroni gjatë në shtrat.
    *Nëse dëshironi të zmadhoni madhësinë e karit tuaj.
    *Nëse doni të ndaloni abortin.dhe etj.
    Kontaktoni Whatsapp-in e saj: ( +2348032246310)
    Email (dawacuna314@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. Pershendetje jam Etliva nga Shqiperia kam disa deshmi per nje njeri qe me ka ndihmuar Dr usman. Kam hasur në një postim të një zonje dhe ajo po fliste për të në rrjetet sociale. ku lexova se si i ndihmoi njerëzit të kthenin ish-in e tyre, kështu që bisedova me të dhe e pyeta se si mund ta gjeja ish-burrin tim, dhe ajo më dha numrin e mjekut të tij, në mënyrë që të mund të bisedoja me të dhe më pas pasi të bisedoja me të brenda disa minuta i thashë problemin tim dhe ai më kërkoi të merrja artikujt dhe foton dhe emrat e mëparshëm dhe unë e pyeta çmimet e artikujve dhe ai më dërgoi koston dhe pasi i dërgova atij paratë për të bërë gati artikujt dhe ai filloi punon brenda katër deri në pesë ditë le të themi një javë më thirri ish burri im, por unë nuk e zgjodha kështu që ai foli me mua dhe unë u përgjigja dhe filluam të flisnim dhe atij iu vinte keq që donte të kthehej tek unë. histori e gjatë ne filluam të shihemi, dhe patëm një takim dhe kështu kthehemi bashkë si një dhe tani jemi më të dashuruar se kurrë dhe kam këtë Burrë të madh që quhet Dr usman për ta falënderuar për ... .. Mjeku i tij kaq i mrekullueshem dhe ata me i miri ne bote Dr usman JU FALEMINDERIT SHUME zoteri.. Mund ta kontaktoni ne
    WhatsApp direct: +96879893436 ose, Email: Drusman4006@gmail.com... Dhe më beso, do të dëshmosh më vonë..

    ReplyDelete